The Earth Hour and the Deaf

שעת כדור הארץ והחרשים

ביום חמישי 24.3.2011 שעה 20:00, שוב יכבו את האורות לשעה כדי להעלות את המודעות לאיכות הסביבה.

ושוב, אצטרך להחרים את האירוע כמו שהחרמתי אירועים דומים בשנים קודמות. וזאת למרות תמיכתי ברעיון השמירה על איכות הסביבה.

הסיבה – בגלל חרשותי, אני צריך אור ואביזרים חשמליים שונים כדי לתקשר עם אנשים אחרים.

קישורים נוספים (additional links):

Author: Omer Zak

I am deaf since birth. I played with big computers which eat punched cards and spew out printouts since age 12. Ever since they became available, I work and play with desktop size computers which eat keyboard keypresses and spew out display pixels. Among other things, I developed software which helped the deaf in Israel use the telephone network, by means of home computers equipped with modems. Several years later, I developed Hebrew localizations for some cellular phones, which helped the deaf in Israel utilize the cellular phone networks. I am interested in entrepreneurship, Science Fiction and making the world more accessible to people with disabilities.

5 thoughts on “The Earth Hour and the Deaf”

  1. זה פשוט לא יום מוצלח במיוחד היות והוא מס שפתיים
    אחוז גדול מהאנרגיה שלנו הולך ל
    ייצור מוצרים
    מכוניות ומטוסים
    חימום וקירור הבית

    את רוב האנרגיה הזאת ניתן לחסוך ואפילו לקבל חיים נעימים יותר על יידי
    ייצור מוצרים בשיטת מעריסה לעריסה והמנעות מהתיישנות מכוונת
    מעבר לתחבורה בת קיימא המבוססת על אופניים , עירוב שימושי קרקע ותחבורה ציבורית
    בידוד בתים ושימושים באלמנטים כמו הצללות ודירות גבוהות במקומות חמים כדי לחסוך באנרגיה

    ממליץ על הספר “אנרגיה בת קיימא ללא האוויר החם” כדי לדעת להבחין בין עיקר לטפל בתחום

  2. And there, you just roved my point – in order to deal with fluctuations, they need a spare user to turn on and off so their graphs are “softer” and less spiky. that’s why they were glad to sell super-cheap electricity to Better Place, because their cars can charge during those problematic times – the excess electricity during a turbine shutdown, etc.

    (however the problem I have with that is that since all the gas turbines are turned off most nights, cars that charge at night will charge on coal, which makes them – pollution per KM – more harmful to the earth than hybrids).

    Sorry again I haven’t answered in a timely fashion, I only spotted now your reply in my google “links to my blog” rss feed. If you installed an Email comment subscription option like on my blog it would improve the situation greatly.

  3. הטענה שלך שחברת החשמל מוצאת את עצמה במצב של ייצור עודף כאשר מכבים אורות בצורה מאורגנת נראתה לי מוזרה. לכן הרשיתי לעצמי לשאול בר סמכא (דוד שלי שהיה אחראי לתחזוקת הטורבינות בחברת החשמל ועכשיו פנסיונר).

    הוא הסביר לי:
    1. מחובתה של חברת החשמל לשמור על איזון תמידי בין דרישת הצרכנים לבין הייצור, כי אחרת התדירות והמתח ישתנו. לא ניתן לאגור חשמל או להשחיתו.
    2. לשם כך, יש לחברת החשמל אפשרות לשנות גם את הייצור וגם את הצריכה.
    3. כדי לשלוט בייצור, חברת החשמל יכולה להפסיק ולהניע טורבינות. הפסקת טורבינת גז זה תהליך קצר.
    4. כמו כן כדי לשלוט בצריכה, יש לחברת החשמל הסכמים עם צרכנים גדולים כמו מקורות ואכן משאבות המוביל הארצי ניתנות להפסקה מחדר הבקרה של חברת החשמל.

  4. איש מצחיק שכמוך. אתה לא תלוי בחשמל ואלקטרוניקה כדי לחיות ולהתפרנס הרבה יותר ממני. גם אני לא רוצה לכבות את המחשב והסלולארי.

    הסיבה שאני מחרים את הטפשות של כיבוי האורות לשעה זה בגלל שזה מס שפתיים. צריך לעשות את זה כל יום ולא רק לשעה. צה”ל התגאה שבכל בנין היום מונה מישהו שיעבור בסוף היום ויכבה אור ומזגנים בכל החדרים, אבל למה זה לא כך בשאר השנה? למה צה”ל ממשיך להפעיל משרדים עשויים חומרים לא מבודדים מתקופת הבריטים בכל הארץ? למה אין טיימרים על אורות ומזגנים?

    ובאותה המידה, למה ישראל מנסה להקים תחנה פחמית במקום לעשות יותר מאמצים בכיוון גז או חס וחלילה אנרגיות מתחדשות או אטום?

    האמת היא שעיר שלמה שמכבה אורות לשעה זו מכה כבדה לחברת החשמל שפתאום מוצאת את עצמה בייצור עודף. האנרגיה לא נחסכת, חברת החשמל לא מחלישה טורבינות לשעה, הם נאלצים להפנות את ההספק העודף לשדות של נגדים שהופכים את העודף המיוצר לחום. בשנים עברו אפילו כיבו בערים שונות בשעות שונות בגלל הבעיה הזו. מס שפתיים כאמור. לא משהו יעיל או הגיוני.

    יש הרבה מה לעשות כדי להיות ידידותי לסביבה, היום הזה הוא לא דוגמא מוצלחת.

  5. האם מכבים את האורות בבית חולים ובתחנות משטרה ? לא ! אז גם לנו יש נסיבות מיוחדות – פשוט אל תפעיל את מכונת הכביסה בשעה הזאת…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.