What could make me oppose Bibi Netanyahu – מה היה גורם לי להתנגד לביבי נתניהו

במערכות הבחירות של 2015 ו-2017, שמתי לב לתופעה מעניינת.

כל האנשים שהתנגדו להמשך כהונתו של ביבי נתניהו כראש ממשלה הפגינו רמה נמוכה מאוד של יכולת לנמק את טיעוניהם. הטיעונים שלהם היו מלאים בכשלים לוגיים (בעיקר מסוג Ad hominem). אלה מהם שהשתתפו בויכוח שבו עלו דוגמאות היסטוריות התעלמו במופגן מתקדימים היסטוריים וטענו שמה שהיה פעם לא רלבנטי להווה.

כמו כן, היו אפילו סהרוריים שטענו במלוא הרצינות, שכל אזרח ישראלי יהיה ראש ממשלה יותר טוב מביבי נתניהו. שכחו את האסון שהיה תחת שלטון אהוד ברק. אני בספק אם היו מסכימים לאפשר למשה שרת ז”ל לחזור להיות ראש ממשלת ישראל אם היה חוזר לתחיה בדרך נס.

למען האמת, הם היו הסיבה העיקרית שבגללה הצבעתי בעד ביבי נתניהו. אם ליריבים שלו אין נימוקים אמיתיים והם נזקקים ל-Ad hominem אז זה מצביע על האפשרות שהצדק עם ביבי נתניהו ושהוא ראש ממשלה הרבה יותר טוב מהמועמדים של המתנגדים לו.

מה שבטוח – המתנגדים של ביבי נתניהו עשו ועושים המון רעש על שטויות וזה מטשטש התנהלות לא תקינה אמיתית שיכולה להיות בהתנהלות ממשלות בראשות ביבי נתניהו, כי מוצלח ככל שיהיה, ביבי נתניהו הוא רק בן אדם ובתור שכזה, לא ייתכן שיהיה מושלם.

ואכן, יום אחד, בקרב כל האספסוף הסהרורי הזה צץ אדם חכם אחד. למרות דעותיו השמאלניות, הוא השכיל לשאול אותי מה היה גורם לי לשנות את דעתי ולהתחיל להתנגד לביבי נתניהו. לצערי, לא היה לו זמן לענות על השאלה הסימטרית – מה היה גורם לו לשנות את דעתו ולהתחיל לתמוך בביבי נתניהו.

מכל מקום, בעקבות שאלתו הכנתי רשימה של נושאים שצריך לעקוב אחריהם. אם תחול התדרדרות בתחומים אלה, זה יהיה סימן שאכן הגיע הזמן לסיים את עידן ביבי נתניהו.

  1. תגבור הכפיה הדתית והתרבות תופעות של הדתה בחיי היום יום.
  2. היחס ליהודים קונסרבטיביים ורפורמיים.
  3. תופעות של ישראבלוף – אם מתברר שהגזימו כלפי מעלה בחישוב הייצוא או יתרות מט”ח של ישראל, או הגזימו כלפי מטה בהערכת אחוז האבטלה בישראל.
  4. תופעות של ישראבלוף ביחסי החוץ של ישראל, למשל אם לאחר שנתניהו נואם על היחסים המצוינים עם ארץ מסוימת, מתברר שהם מצביעים נגד ישראל באו”ם ועושים בעיות לתיירים ואנשי עסקים ישראליים שמגיעים לארץ זו.
  5. מדיניות כלכלית פופוליסטית ו/או תיעדוף סקטורים כלכליים מסוימים בגלל לחצים פוליטיים.
  6. פגיעה בהתפתחות סקטור ההיי-טק בישראל על ידי מיסוי, רגולציות או מדיניות כושלת אחרת.
  7. הגדלת קיצבאות לחרדים ולאנשים אחרים שיכולים לעבוד ואין להם באמת צרכים מיוחדים – לרמה שמעודדת אותם להתבטל ולא לנסות לפרנס את עצמם.
  8. עצירת השקעות בתשתית – תחבורה, אינטרנט מהיר, ניצול אנרגיות מתחדשות.
  9. שחיתות שמתבטאת בפרויקטי תשתית שתוכננו לא נכון ואינם משרתים את הצרכים האמיתיים של עם ישראל. כנ”ל – בהצטיידות בכלי נשק ע”י צה”ל.
  10. ניוון מערכות ההשכלה הגבוהה.
  11. בעית דיור אמיתית-אמיתית, שמתבטאת בצפיפות דיור גבוהה ו/או דיירי רחוב שנזרקו לרחוב שלא בגלל בעיות נפשיות/שכרות/סמים.
  12. הימנעות מהשקעה בבדואים בדרום כדי שלא ייהפכו לעדה של אנשים שמראש מניחים שהם עבריינים, כמו השחורים בארה”ב.
  13. היחס לדרוזים ברמת הגולן לעומת היחס לערבים ביהודה ושומרון. יחס לא הוגן לדרוזים הללו יהיה סימן אזהרה שישראל הולכת להיות מדינה גזענית שמפלה לרעה שכבות אוכלוסיה מסוימות.
  14. איסור על ספרים, סרטים והצגות תיאטרון שמשחירות את פני ישראל, ושהופקו ב-100% מימון פרטי ללא תמיכה ממשרד החינוך והתרבות, ושמוצגות באולמות בבעלות 100% פרטית ללא שותפות ממשלתית או עירונית.

כמו כן, אני צריך לראות שלפחות 10% מהמתנגדים לביבי נתניהו יהיו מסוגלים לנמק את התנגדותם בנימוקים שמבוססים על עובדות, ושמכירים בכך שגם לתומכים בביבי נתניהו יש נימוקים רציניים, שצריך להתמודד איתם בלי לקרוא לתומכים בשמות גנאי.

הערה לסמולנים שרוצים להגיב על פוסט זה.
כדי שאתייחס ברצינות לדבריכם, עליכם קודם כל לענות בכנות על השאלה הבאה:
“מה ישכנע אותך שהפלסטינים לא באמת רוצים בשלום עם ישראל לא משנה כמה ויתורים נוותר להם ולאלו תנאים נסכים?”

Author: Omer Zak

I am deaf since birth. I played with big computers which eat punched cards and spew out printouts since age 12. Ever since they became available, I work and play with desktop size computers which eat keyboard keypresses and spew out display pixels. Among other things, I developed software which helped the deaf in Israel use the telephone network, by means of home computers equipped with modems. Several years later, I developed Hebrew localizations for some cellular phones, which helped the deaf in Israel utilize the cellular phone networks. I am interested in entrepreneurship, Science Fiction and making the world more accessible to people with disabilities.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.